Aditiva pro benzín E10 a zároveň i pro zvýšení oktanového čísla? Máme!
Společnost Millers Oils inovovala svoje aditivum pro benzínové vozy Petrol ECO max a ke všem benefitům, které nabízelo, má navíc i schopnost ochránit motor před negativními vlivy bioetanolu v palivu.
Kterým vozům nemusí chutnat E10?
Benzín E10 může představovat potenciální komplikace pro starší zážehová vozidla vyrobená před rokem 2000, která nejsou vybavena moderními katalyzátory nebo mají karburátory. Problémy mohou také nastat u některých novějších modelů, jako jsou určité verze motorů VW FSI vyráběné mezi lety 2001 a 2006, zejména ty s objemy 1,4L, 1,6L a 2,0L. Podobně mohou být ovlivněny i určité modely Škoda Felicia s motory OHV vyráběné v letech 1994 až 2001. Je důležité věnovat těmto informacím pozornost, protože negativní účinky benzínu E10 mohou postihnout jak starší, tak moderní benzínová vozidla.
Etanol obsažený v benzínu E10 může způsobit potíže v motoru, které mohou postihnout různé typy vozidel. Mnoho řidičů již zažilo podobné problémy s naftovými motory, kde se tvořily karbonové usazeniny ve spalovací komoře, výfukových ventilech, EGR systému a sacím systému.
Užívání benzínu E5 u přímé vstřikovací technologie motorů, jako jsou například THP a TSI, vyvolávalo určité komplikace. S nástupem benzínu E10 mohou tyto problémy ještě narůst, a to i u vozidel, která dosud bez potíží používala benzín E5.
Proč může být bioetanol problém?
Jedním z primárních problémů spojených s používáním benzínu E10 je nadměrná tvorba vody v palivovém systému, což může vést k vzniku karbonových usazenin v celém motoru. Etanol na sebe totiž umí pořádně vázat vodu, a proto také hrozí riziko koroze součástí.