BMW M3 / M4
V následujícím průvodci vám představíme různé kombinace kol a pneumatik, které lze použít na vozidlech BMW M3/4 F8x.
Je třeba poznamenat, že všechna vozidla M3/4 vybavená karbon-keramickým brzdovým systémem v současné době nemohou používat ráfky Protrack. Důvodem je to, že 400mm kotouč tohoto brzdového systému se prostě nevejde do 18palcových ráfků!
Varianty aplikací lehkých kol Protrack One pro BMW M3 + M4
Začneme konkrétním nastavením nazývaným "Square" (čtvercová sestava)
Terminologie "Square" znamená kombinaci kol a pneumatik, která používá stejné ráfky a pneumatiky jak na přední, tak na zadní nápravě. Tohoto nastavení se často využívá z několika důvodů. Například umožňuje vozidlu mít neutrální jízdní chování a zároveň usnadňuje rotaci pneumatik, což prodlužuje jejich životnost - umožňuje výměnu pneumatik zepředu na zadní.
- Delší životnost pneumatiky – Díky možnosti otáčení pneumatiky zepředu dozadu a zleva doprava vám čtvercová montáž pomůže získat z pneumatik co nejvíce kilometrů. Řidiči účastnící se dnů na závodní dráze nebo závodů kolo na kolo vědí, že uspořádání trati bude mít významný vliv na opotřebení pneumatik. Díky čtvercovému nastavení mohou řidiči sledovat vzorce opotřebení všech čtyř pneumatik a podle potřeby je otáčet.
- Neutrální ovladatelnost – Stejná šířka běhounu vpředu i vzadu znamená, že vůz bude vykazovat neutrálnější a vyváženější jízdní vlastnosti. To snižuje nebo eliminuje tendenci k nedotáčivosti u typického uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol s odstupňovanou montáží.
- Snížené náklady – Pravidelným střídáním pneumatik vydrží mnohem déle a sníží se provozní náklady. Použití kolejí tyto úspory nákladů ještě umocní.
Pro toto nastavení doporučujeme použití následujících: Ráfky o rozměrech 9x18 ET30 s pneumatikami 245/40/18. U vozidel s běžným (sériovým) podvozkem nebo pevným podvozkem na úrovni přední pneumatiky není potřeba žádné dodatečné práce.
Pokud máte stavitelný podvozek (např. KW Clubsport, ST), můžete použít i pneumatiky 255/35/18. Toto nastavení je oblíbené zejména pro zimní kola.
Další možností je nastavení "Stagered" (stupňovitá sestava)
Stagered nastavení zahrnuje kombinaci kol a pneumatik, kdy se používá odlišná kombinace kol a pneumatik na přední a zadní nápravě. Toto nastavení může být preferováno z několika důvodů, zejména u výkonných vozidel nebo vozidel s nastavením odpružení, která jsou více zaměřena na přetáčivost.
- Větší trakce vzadu – Namontováním širší pneumatiky na hnací nápravu budete mít k dispozici větší trakci ve vozidlech s vyšším výkonem. To je nejužitečnější při přímém zrychlení z místa a při výjezdu ze zatáčky.
- Vylepšená estetika - Přední i zadní kola mohou sedět v jedné rovině s blatníky, aniž by bylo nutné používat rozpěrky.
- Zachovejte ovladatelnost jako u OEM – Většina vozidel s motorem vpředu a pohonem zadních kol je z výroby dodávána s odstupňovanou sestavou. Pokud se budete držet tohoto uspořádání, můžete si zachovat jízdní vlastnosti vozu, které již možná znáte.
Pro toto nastavení doporučujeme následující konfiguraci: Na přední nápravě použijte ráfky o rozměrech 9x18 ET30 s pneumatikami 245/40/18 a na zadní nápravě ráfky o rozměrech 10x18 ET25 s pneumatikami 265/35/18. Stejně jako u "Square" nastavení, u standardního podvozku nebo pevného sníženého podvozku nebudete potřebovat žádné dodatečné úpravy. Pro vozidla se stavitelnými podvozky (např. KW Clubsport, ST) můžete použít i pneumatiky 275/35/18 na přední nápravu a 295/35/18 na zadní nápravu.
Toto nastavení nabízí optimální přilnavost na obou nápravách a je ideální pro ty, kteří chtějí maximalizovat výkon svého vozidla. Ujistěte se, že vyberete správnou konfiguraci podle vašich potřeb a preferencí.